Anna, resident de l’HU Institut Pere Mata, realitza una rotació externa a Buenos Aires

Anna Lluch, resident de 4t any de Psiquiatria de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata (HUIPM), ha efectuat la rotació externa al Centro DITEM (Diagnóstico, Investigación y Tratamiento de Enfermedades Mentales)-Fundación María Elisa Mitre de Buenos Aires (Argentina) durant 3 mesos.

El Centro DITEM té una amplia trajectòria docent i des de fa 15 anys rep residents de tot el món. La rotació té un caire teoricopràctic que implica la immersió a la Comunitat Terapèutica Psicoanalítica i Multifamiliar, participant en grups multifamiliars, tallers i classes teòriques, entre d’altres espais institucionals.

El treball en l’àmbit grupal es fa des d’una orientació psicoanalítica i multifamiliar creada pel Dr. García Badaracco; es basa en una perspectiva relacional i vincular de la malaltia mental, considerant que la trama patològica es gesta i està present en la família, tot i que es faci més manifesta en algun dels seus membres.

Durant l’estada els residents es desplacen a diferents hospitals de la ciutat on es realitzen grups multifamiliars: Hospital Braulio Aurelio Moyano (Hospital de Dones) i Hospital infantil Dr. Ricardo Gutiérrez.