Resident de l’HUIPM realitza la seva rotació lliure a la Fundació Sant Pere Claver

Sara Ricart, resident de Psicologia Clínica (PIR) de 3r any de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata (HUIMP), està realitzant la seva rotació externa a la “Unitat de Psicoteràpia Psicoanalítica d’Infants i Joves” de la Fundació Sant Pere Claver de Barcelona.

Aquest centre ofereix assistència especialitzada en tractaments psicoterapèutics d’orientació dinàmica a nens i adolescents amb trastorns del desenvolupament maduratiu, dificultats de relació personal, retards en els aprenentatges escolars, trastorns adaptatius recents o de personalitat.

De forma complementària, la resident col·labora amb altres serveis de la mateixa entitat, com “Konsulta’m”, que proporciona suport psicològic a adolescents amb l’objectiu de detectar i atendre de manera preventiva el sofriment psicològic, o l’Hospital de Dia per a Adolescents, que dona cobertura a joves amb trastorns psiquiàtrics i relacionals.

La resident valora l’experiència com a “molt positiva i enriquidora”, sobretot per la possibilitat de potenciar la seva formació en l’àmbit de la psiquiatria infantil i de l’adolescència.