Docència de Residents. Fundació Pere Mata: xarxa social de salut mental

Els residents de Psiquiatria, Psicologia Clínica i Infermeria en Salut Mental de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata (HUIPM) van assistir, dins el Programa de Formació Multiprofessional 2020-2021, a la segona part de la sessió "Fundació Pere Mata (FPM): xarxa social de salut mental ".

Com ja vam comentar, el canvi de model en l'atenció a les persones amb problemes de salut mental que s'ha produït en les últimes dècades ha fet necessari el desenvolupament d'una xarxa comunitària de recursos socials, d'habitatge, laborals i tutelars.

Els recursos d'habitatge van ser presentats per Aina Ferre i es conformen per dues residències, pisos amb suport i el Programa de Suport al Propi Domicili (PASPALL), cadascun d'ells amb objectius diferenciats:
  • Les residències de Tarragona i Amposta que tenen com a objectiu la integració social dels usuaris, així com la prevenció i tractament de la cronicitat.
  • Pisos amb suport que estan destinats a persones amb problemàtica social derivada de la patologia mental, però amb un major grau d'autonomia.
  • Programa de suport en el propi domicili que té l'objectiu d'afavorir l'autonomia dins de les habilitats bàsiques de la vida diària.

Finalment, Celeste Pérez va presentar el Servei d'Atenció, Suport i Seguiment des d'on es porta a terme l'exercici de les mesures de suport (tutela, curatela, mesures cautelars, defensa judicial) de totes aquelles persones a qui els ha estat modificada de forma judicial la seva capacitat o s'hagi determinat judicialment un suport voluntari (assistent personal) i que presentin un diagnòstic de malaltia mental, discapacitat intel·lectual, demències i/o malaltia degenerativa, residents a la província de Tarragona. Es va fer especial èmfasi en la importància d'establir, des de l'inici de l'procés, la seva finalitat tant per part de les famílies com dels professionals.

En el debat posterior els residents van participar activament.