Campanya de les ametlles - castanyada 2019, residència de Bellpuig

Arriba la tardor i de la seva ma,  tot un ventall de festes i activitats tradicionals. La més important, sens dubte, és la castanyada i aquí a la Residència Assistida Monestir de Sant Bartomeu de la Fundació Pere Mata, la vivim de ple.

Comencem un més abans en la preparació d'una de les activitats més ancestrals dels nostres padrins; la collita d'ametlles. Ben cert és que en l'actualitat, se'ns fa molt difícil d'anar al tros a batre ametlles, com havíem fet algun any enrere, però això no vol dir que deixem de fer tota la tasca. Ens porten les ametlles ensacades a la Residència, i un cop arriben, les esquellem separant totes les fulles i peles.

Un cop netes, ja estan preparades per trencar-les. Quan estaran trencades, les pelarem i les moldrem. N'hi obtindrem farina d'ametlla, que serà la base indispensable per fer els nostres panellets, les postres més dolces i bones que es fan a Ponent i l'objectiu final de tota aquesta feinada. Però per arribar fins aquí...encara ens queden uns dies. Mentrestant, farem eleccions i escollirem als nostres castanyers d'enguany.