El Grup BBVA selecciona Fundació Pere Mata per col·laborar en la inserció laboral

El Grup BBVA tria la Fundació Pere Mata per col·laborar en la inserció laboral de persones amb malaltia mental greu

CX ha seleccionat un projecte de la fundació que combina l’oportunitat laboral amb formació

CatalunyaCaixa, que forma part del Grup BBVA, donarà un ajut de 50.000€

L’ajut permetrà la inserció laboral de 13 persones amb malaltia mental greu al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre

Reus, 4 d’abril 2016.-  CatalunyaCaixa, entitat que forma part del Grup BBVA,  col·laborarà amb la Fundació Pere Mata per impulsar la inserció laboral de 13 persones amb malaltia mental greu al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. En concret, CX ha seleccionat el projecte de la Fundació que comprèn el reforç  d’una línia de treball en jardineria i la professionalització de dues brigades de neteja, per dotar-lo amb un ajut de 50.000 euros.

La signatura del conveni que ratifica aquesta col·laboració ha tingut lloc avui a la seu de la fundació. En ella han intervingut Glòria Salvador, presidenta de la Fundació Pere Mata, i Daniel Gómez, director de Zona de CatalunyaCaixa a Tarragona.

Amb la col·laboració del Grup BBVA la Fundació Pere Mata s’impulsarà la creació i manteniment de 13 llocs nous de treball. En concret, s’oferirà l’oportunitat laboral a 5 peons de jardineria i 8 de neteja, tots amb diagnòstic de trastorn mental greu. Amb tot, es possibilita que aquests treballadors tinguin una vida independent i puguin desenvolupar el seu projecte de qualitat de vida, alhora que es promou la seva inclusió com a ciutadans de ple dret en una societat més justa i solidària.

El projecte combina la inserció i el manteniment de llocs de treball  amb la formació de professionalització. És per això que es destinaran també tres professionals que coordinaran la tasca i els cursos de capacitació per a desenvolupar les competències requerides. S’impartirà doncs un curs de jardineria i un altre de neteja.

A més, el suport del Grup BBVA, s’adquirirà la maquinària necessària per posar en marxa aquests serveis. Primerament, un camió de petites dimensions amb capacitat per a 6 persones, per al trasllat de les persones amb malaltia mental greu que hi treballaran acompanyades d’un professional. D’altra banda, també dues màquines fregadores industrials per la tasca de neteja en diferents ubicacions.

La selecció del projecte de la Fundació Pere Mata per part de CatalunyaCaixa

El projecte de la Fundació Pere Mata ha estat seleccionat per CX a partir de l’avaluació del compliment d’uns paràmetres que l’entitat aplica per a determinar la idoneïtat de projectes, d’acord amb la seva visió i valors.

En aquest sentit, el projecte dóna resposta a una necessitat social d’una importància rellevant, com és la preservació i creació de llocs de treball de persones amb discapacitat, alhora que afavoreix el desenvolupament del territori.

El projecte encaixa perfectament en la filosofia de banca de proximitat, en què CatalunyaCaixa col·labora amb entitats arrelades al territori que fan una gran tasca social d’actuació local.
Per a la seva selecció també s’ha destacat l’actuació socialment eficient de la Fundació Pere Mata, la seva capacitat d’influència pel que fa a la sensibilització social i la possibilitat d’actuar de catalitzador d’altres iniciatives en aquest mateix àmbit, que podrien transcendir a d’altres zones.

Sobre la Fundació Pere Mata

La Fundació Pere Mata basa les seves actuacions en la protecció i l’assistència a les persones afectades per trastorns mentals, discapacitats o dependents per tal d’aconseguir la seva integració comunitària, millorar la seva rehabilitació i qualitat de vida.

Dins de l’àmbit de l’atenció social a les persones amb malaltia mental vertebra les seves actuacions en tres eixos principals: la inserció sociolaboral, els serveis d’habitatge i l’exercici de càrrecs tutelars on s’atén a 900 persones entre les comarques del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre.

Contacte:

Fundació Pere Mata