Totes les peces compten, tu també sumes!

El 3 de desembre se celebra el Dia Internacional de la Discapacitat i des de l’Ajuntament de Reus s’organitza una sèrie d’actes amb l’objectiu de sensibilitzar l’opinió pública sobre els temes relacionats amb la discapacitat i el benefici de la integració d’aquest col·lectiu en tots els àmbits: social, laboral, cultural...

En aquests la Xarxa Social de Salut Mental de la Fundació Pere Mata el passat 30 de novembre hi va participar amb la col·laboració d’uns 60 alumnes d’Integració Social de l’IES Gaudí i de l’IES Vidal i Barraquer en un acte celebrat a les dependències de Fundació Pere Mata del Carrer de la Tolerància, titulat “TOTES LES PECES COMPTEN, TU TAMBÉ SUMES!”

Es va realitzar un joc dinàmic on els alumnes passaven pels diferents Serveis de la Fundació Pere Mata com ara, els Serveis Laborals (Servei Prelaboral, Centre Especial de Treball – Unitat  de Suport a l’Atenció Professional), els Serveis d’Habitatge (Llar residència-Llars amb suport, PSAPLL), Servei d’Acompanyaments, Banc d’Ajundes Tècniques i Tuteles i Servei Teràpia Ocupacional, i en cadascun d’ells van rebre informació del Servei i de les seves experiències per part dels propis usuaris. A cada servei havien d’aconseguir una peça d’un trencaclosques que després tots junts havien d’intentar resoldre i esbrinar la peça clau que mancava. Per finalitzar es va fer una mica de debat per parlar de la Salut Mental i de l’experiència de com ho havien viscut els alumnes.

L’acte va ser tot un èxit i tothom va estar molt content d’haver pogut participar.