Trobada a Juneda amb el col·lectiu d’Incursió Social

Aquest passat dilluns 20 de març, els residents del grup de teatre de la Residència Assistida Monestir de Sant Bartomeu, de la Fundació Pere Mata a Bellpuig, van assistir a la primera trobada amb el col·lectiu d’actors de teatre d’Incursió Social. La trobada es va fer enmig d’un camp florit d’ametllers, molt a prop de Juneda. Un cop allí, tots els components del grup de teatre, es van poder saludar els uns amb els altres, així com els monitors i organitzadors del projecte. Una fantàstica “cassola de tros” (plat típic de la zona de les Garrigues) va servir per donar-li el toc gastronòmic a la trobada. Un cop acabat el dinar, i a l’interior d’una cabana, es va projectar el vídeo de l’obra de teatre de l’edició 2022 d’Incursió Social “Defora. Al marge del temps.”

Juneda InCursió Social és més que un curs d’arts escèniques, és un projecte singular i experimental que incideix en els col·lectius vulnerables com són les persones de la tercera edat i els discapacitats, que normalment no tenen la possibilitat de participar en activitats creatives, que "donin ales" a la seva imaginació i els aporti il·lusió a la seva rutina en els centres on estan residint. En aquesta passada edició 2022, han participat la Residència Assistida Monestir de Sant Bartomeu de Bellpuig (Fundació Pere Mata), el centre Talma de Juneda i el Centre Sant Joan de Déu, d’Almacelles.