Fundació Pere Mata és amb l'innovació: IV Smart Technology Forum: Salut 4.0

Després de 2 anys de pausa degut a la pandemia el Smart Technology Forum ha tornat a realitzar-se de manera presencial. Smartech Clúster, KNX España, el Clúster Salut Mental Catalunya i SmartLivingPlat van ser els organitzadors on es va tractar la transformació digital a hospitals, llars assistides (i/o tutelades) i residències.

El fil conductor dels dos dies de la trobada va ser la idea de posar la tecnologia al servei de les persones. La Sra. Montserrat Vilella, Directora General de l’Autonomia Personal i la Discapacitat de la Generalitat de Catalunya apuntà: “per que això sigui possible s’hi ha d’integrar diferents móns: el tecnològic i el sanitari, l’àmbit públic i el privat, amb experiències i llenguatges molt diferents”.

En aquest aspecte els clústers desenvolupen un paper rellevant donant els ecosistemes d’innovació tecnològica i social amb tots els agents de la cadena de valor del sector.

Es van donar diferents propostes pels reptes de digitalització, intel·ligència artificial i realitat virtual, automatització d’edificis i els projectes al Metaverse on, en termes el ROI i SROI es molt alt gràcies a les actuals línies de subvenció: els fons Next Generation de la Unión Europea. Anna Borrell, de l’oficina NEXT GENERATION de ACCIÓ, ha donat las claus per entendre els diferents PERTE, en concret per la Salut de Vanguardia i promoure la participació de les empreses en projectes estratègics”.