IPM acull la Jornada per la integració de persones amb discapacitat

El passat 10 de març, per segon any consecutiu INSTITUT PERE MATA va fer d’amfitrió acollint al Pavelló dels Distingits la jornada “Por la integración de personas con discapacidad” organitzada per Cargill i Fundació Adecco.

Amb la presència del Sr. Joan Amigó (Director General de Grup Pere Mata) i la Sra. Maria Dolors Sardà (Regidora de Serveis a la Ciutadania i Gent Gran de l’Ajuntament de Reus) i presentada pel Sr. Francesc Xavier Pérez (Coordinador Regional de Fundación Adecco) i el Sr. José María Mateo (Director General Cargill España y Portugal) la jornada tenia la finalitat de mostrar els projectes que durant l’any 2015 aquesta iniciativa per la ocupació de les persones amb discapacitat ha donat suport. Els projectes són els següents:

Projecte Mosaic (presentat pel Sr. Jacint Santaeulàlia). Dades i conclusions.

Projecte Down Tarragona (presentat per la Sra. Montserrat Ramírez i Sra. Alicia Alonso). Formació per la inserció laboral.

Projecte Creu Roja Tarragona (presentat per la Sra. Neus Orduna i Sra. Rosa Costa). Itineraris de Inserció laboral.

Projecte AMI-3 (presentat per la Sra. Mª Jesús San Martín). Vida independiente – integración laboral de personas con discapacidad.

Projecte Tallers Jeroni de Moragas (presentat per la Sra. Cristina Monteagudo Valdez). Taller de Formación en costura para personas con discapacidad.

Per la seva banda, el gerent de la Fundació Pere Mata, Enric Cardús, ha exposat els recursos que es gestionen des de l'entitat, i els beneficis del treball en les persones amb malaltia mental que s'han constatat en diversos estudis.

Segons Francesc Xavier Pérez: "l’objectiu és que les persones amb discapacitat no es converteixin en víctimes dobles de l'actual entorn competitiu, comptant amb les eines i recursos suficients poden desenvolupar-se amb autonomia en el mercat laboral".

Per la seva banda, Jose Maria Mateo Alujas, comenta que: "a través d'aquests projectes, contribuïm a un entorn més just, on les persones amb discapacitat a causa de desconeixement o prejudicis no caiguin en l'exclusió social. Estem convençuts que l'orientació laboral és clau per una integració total".