Projecte "Ajudem Nepal, cistella solidària"

Fa uns mesos, la nostra companya Carla Bondia, infermera de la Residència Assistida Monestir de Sant Bartomeu de Bellpuig, emprenia l’aventura de la seva vida. Un viatge solidari arreu del món, que la portaria a fer la primera parada al Nepal. Allí participà, entre altres projectes, com a voluntària en la reconstrucció de la Residència Chandeswori per a nens invidents a Akkhare (Nuwarkot), que quedà derruïda i molt malmesa arran del terratrèmol de l’any 2015, tot això sota l’empara i suport de la Fundació Privada Petit Món.

Des del primer dia al Nepal, la Carla ens feia arribar a través de les xarxes socials, les imatges que reflectien la terrible i dura situació a la que dia rere dia s’afrontaven els nens tutelats. L’estat d’extrema pobresa e insalubritat d’aquell lloc, contrastava paradoxalment amb aquelles cares d’alegria, sempre rialleres, que ens mostraven els nens.

Aquella situació tràgica i esperançadora alhora, ens va fer reaccionar a tots. Ens vam unir treballadors i residents i vam idear la manera de poder col·laborar en el projecte ajudant-la des d’aquí, des de la Residència. La idea principal va ser la realització d’una gran cistella solidària, que amb la venda dels cupons per fer-ne el sorteig, n’obtindríem uns beneficis econòmics suficientment importants com per fer-los arribar a la Fundació Petit Món.

Per la creació de la cistella, cadascun dels treballadors hi aportaria voluntàriament tot allò que fos menester, oli, llaunes de conserva, pasta, begudes... En pocs dies va estar complerta i va esdevenir una “Cistella de Nadal” molt gran i vistosa. Ens vam organitzar per la venda de cupons i ho vam fer tan bé que els vam vendre tots. Vam recaptar la no menyspreable xifra de 954 euros.

Tots  hi vam col·laborar, treballadors, residents, amics, familiars, gent del poble...Als volts de Nadal, es va fer el sorteig i va recaure en una de les treballadores del centre.

Aquest passat 23 de febrer i davant de tots els padrins i treballadors, es realitzà la segona fase del nostre projecte. Foren entregats tots els beneficis obtinguts a la responsable de la Fundació Petit Món, que es va desplaçar fins a la Residència per recollir el nostre donatiu. Molt agraïda, La Núria Carbó, membre del patronat de la Fundació Petit Món, es va adreçar a tots els treballadors i padrins agraint-los de nou el seu esforç. També va explicar com es destinarien els diners per ajudar a la construcció de la nova residència per a nens cecs, que ara estava ja en fase de construcció. Tots vam poder veure i entendre quina és la feina que fan al Nepal i a altres països mitjançant els seus projectes de voluntariat. Ens va explicar que la fundació es constituí l’any 2008 amb seu a Barcelona.  La seva raó de ser;  viure els projectes en primera persona, des del seus inicis i anar veient la seva evolució fins que esdevenen realitats.

Veure que amb esforç, treball i molta dosi d’il·lusió es pot anar canviant el món i la visió del món que ens envolta. Ens parlà dels seus objectius: Promoure i “contagiar” aquest esperit solidari a familiars, amics i gent propera. Ajudar a persones i col·lectius necessitats, especialment nenes i
nens, per a que gaudeixin d’una vida millor. Omplir de sentit el nostre “petit món” per a que cada cop sigui més gran en valors. Saber transmetre aquests valors de solidaritat, compromís i ajuda al nostre entorn social.

Actualment, té varis projectes en vigor, com ara la Casa d’acollida Sano Sansar (Katmandú-Nepal) , l’apadrinament de nens refugiats tibetans (Katmandu-Nepal), la Casa d’acollida per a nens i gent gran Jamgon Kongtrul III (Kalimpong- India), la Casa d´acollida Petit Món  (Barcelona) i la Residència per a nens invidents (Nuwakot- Nepal), on actualment hi viuen i són atesos  20 nens i nenes.