Nou projecte de la Fundació Pere Mata amb la URV

Dins del conveni de col·laboració que Fundació Pere Mata i la Universitat Rovira i Virgili (URV) van signar per desenvolupar Projectes d’Aprenentatge i Servei, es desenvolupa un nou projecte: “estudi de la possible posició desfavorida dins la quota de reserva del 2% de les persones amb Trastorn Mental Sever”.

Es un fet comprovat que el 90% de les persones amb Especials Dificultats, en concret les persones que pateixen un Trastorn Mental Sever estan a l’atur. Això és prou indicatiu per motivar un estudi que demostri la seva discriminació actual i ajudi a establir eines per tal de fomentar la seva contractació.

Aquest estudi el realitzaran 4 alumnes com a treball final de Màster: “- Clínica Jurídica dels Negocis – Màster de Dret de l’Empresa i de la Contractació (MUDEC)” amb el suport de la Dra. Maria Font i Mas del departament de Dret privat, processal i financer de la URV i la Directora de Xarxa Social de Salut Mental (XSSM) de Fundació Pere Mata (FPM) i Llicenciada en Dret, Maria Josep Delor Bonfill.

Durant la primera meitat de l’any 2016 l’alumnat elaborarà un dictamen jurídic respecte la possible posició desfavorida de les persones amb Trastorn Mental Sever dins la quota de reserva del 2% per empreses de més de 50 treballadors determinats al Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.