Nou Servei Prelaboral Online de la Fundació Pere Mata

Des del Servei Prelaboral (SPL) de Reus, de la Fundació Pere Mata, hem volgut acompanyar des de més a prop a totes les persones usuàries, que ja fa 7 setmanes que no veiem degut al tancament del Servei per la situació del COVID-19.
Per aquest motiu vam iniciar la setmana passada el SPL Online.

Amb aquesta metodologia hem iniciat 3 grups de 7-9 persones que de forma diària i voluntària poden connectar-se a través de videoconferència a les formacions i activitats que els professionals realitzem durant els matins, aproximadament de 10:30 a 13h.

L’objectiu principal en aquests moments que estem vivint, és vetllar pel benestar psicosocial de les persones, que estiguin bé emocionalment, continuar aprenent a gestionar les emocions, que mantinguin hàbits bàsics de salut, i acompanyar-les en allò que puguem en aquesta situació.

Per això s’han adaptat les activitats a un format online i s’han canviat algunes formacions, donant prioritat a les necessitats que les persones usuàries ens han expressat que tenen en aquest moment.

Les activitats estan dirigides pels professionals del SPL de la Fundació Pere Mata i s’intenta que siguin interactives, dinàmiques, i donar peu a poder compartir experiències amb la resta de grup. Les activitats principals són la gestió emocional, tècniques cognitives, resolució de conflictes, educació per la salut, recerca del perfil laboral, dinàmiques, i grup de paraula.

Això ha suposat un repte per tothom però que després de molta feina, s’ha pogut dur a terme.

Ens ha sorprès gratament com amb ganes i el suport necessari, tots/es hem sigut capaços de descarregar aplicacions, de trastejar el mòbil i l’ordinador, per arribar a veure’ns entre nosaltres i poder intercanviar opinions entre els grups.

L’experiència està sent molt positiva, totes les persones usuàries tenien moltes ganes de fer activitats, de parlar i sobre tot de veure’s entre elles, encara que sigui telemàticament.

Les persones que no poden connectar-se per diferents motius, se’ls hi fa seguiment de forma individualitzada.

Esperem seguir innovant i buscant eines interactives que facin molt amenes les activitats, i ajudi a poder fer aquest acompanyament fins que puguem tornar a la normalitat.

Com deia El Petit Príncep; Lluny però a prop!

Seguim companys/es i ànims i força per tothom!!