Xerrada "Experiències que obren fronteres"

La Fundació Pere Mata va organitzar la xerrada “Experiències que obren fronteres” per explicar el voluntariat de dues treballadores de la Fundació Pere Mata, la Sra. Roser Garola i la Sra. Montsant Juanpere; i un voluntari del Col·lectiu VIO, el Sr. Pere Sardà en camps de refugiats a Grècia. L’acte va tenir lloc el passat dia 2 de març.

Aquestes experiències descriuen la realitat del dia a dia de les persones síries refugiades a Grècia i els mitjans amb què compten. També ens van descriure l'agraïment per part d'aquestes persones al rebre ajut.

Roser Garola i Montsant Juanpere van intervenir de manera conjunta per explicar el seu voluntariat a Grècia. Van explicar les seves vivències en els squads, unes cases ocupades per refugiats. També han presentat els projectes que van dur a terme durant la seva estada, com a l’intercanvi de cartes entre els nens refugiats i escoles de Catalunya.

Pere Sardà, fundador del col·lectiu VIO (Voluntaris Independents Organitzats), va explicar el projecte de les green bags que va iniciar després de la seva estada en un camp de refugiats a Grècia. Es va adonar que als camps hi havia escassesa de productes frescos, de manera que, des del seu col·lectiu, han obert un local de fruita a Grècia mitjançant un sistema basat en punts, no en diners. D’aquesta manera, els refugiats tenen major autonomia per decidir quins aliments volen consumir.

Ha estat una xerrada molt participativa i emotiva, en què els voluntaris han intentat sensibilitzar al públic sobre la crisi humanitària que viuen milers de persones al Mediterrani.

Durant el mes de març a la recepció de l'edifici que la Fundació Pere
IMG_1057
 Mata té al carrer de la Tolerància 29, de Reus, hi ha habilitat un espai amb informació del Col.lectiu VIO per qui vulgui interesar-se pel projecte i amb una guàrdiola per qui vulgui col.laborar. A finals del mes de març es lliurarà al col.lectiu VIO la guardiola amb les donacions realitzades.