Villablanca col·labora amb l’OMS

per determinar la intervenció en l’autisme i la discapacitat intel·lectual

Rafael Martínez Leal, responsable de la Unitat de Recerca en Discapacitat Intel·lectual i Trastorns del desenvolupament (UNIVIDD) de Fundació Villablanca, participa com a membre del Grup de Revisió per Pars creat per l'Organització Mundial de la Salut (OMS) per a la revisió dels Paquets d'Intervencions per a la Rehabilitació (PIR) de les persones amb trastorns de l'espectre autista i/o discapacitat intel·lectual.

El PIR serà un recurs de l'OMS que contindrà informació sobre quines intervencions són efectives per al tractament de les diferents condicions de salut. S'està desenvolupant un PIR específic per a autisme i un altre per a discapacitat intel·lectual. La idea és homogeneïtzar i integrar la rehabilitació a totes les plataformes de prestació de serveis de tots els països, amb un enfocament específic per a cada condició de salut i tenint en compte l'abast dels recursos de cada país.

Els membres del Grup de Revisió per Pars són responsables de revisar els paquets preliminars específics per a cada condició de salut i de proporcionar comentaris mitjançant eines en línia. Posteriorment, participen en conferències web on es debat quines revisions són necessàries i es proposen els canvis pertinents. L'aportació del grup de revisió és fonamental per al desenvolupament del PIR. Aquestes persones han estat seleccionades per treballar de manera conjunta en un equip multiprofessional que representin totes les regions de l'OMS i totes les professions rellevants per a cada PIR.

Rafael Martínez Leal i Fundació Villablanca també han col·laborat amb anterioritat amb l'OMS per al desenvolupament del concepte de Trastorns del Desenvolupament Intel·lectual proposat a l'elaboració de la Classificació Internacional de Malalties en la seva versió 11 CIE-11.