Els Serveis de Villablanca protagonistes en el programa Qüestió de Fons de Canal Reus

Es celebren aniversaris dels centres amb l’emissió al programa Qüestió de Fons de Canal Reus sota el títol “70 anys en l’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual: una mirada des de Reus”, coincidint amb el Dia internacional de les Persones amb Discapacitat.
Aquest any 2021 fan l’aniversari tres centres de l’entitat. A Reus Villablanca fa 70 anys i la residència Marinada en fa 30. La residència Bellvitge situada a l’Hospitalet de Llobregat fa el seu 10è aniversari.

Al llarg de l’any s’han fet diferents accions des dels tres centres. La creació de logotips commemoratius, celebracions amb les persones residents i per a les treballadores, que a causa de la pandèmia s’han fet a nivell intern, i també s’han editat vídeos d’aquestes festes i per mostrar les activitats que es fan als centres.

Això ha culminat amb la emissió del programa Qüestió de Fons a Canal Reus. Dirigits pel presentador, professionals dels diferents serveis van fer un recorregut per la història i l’expansió dels serveis d’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual, abordant  també les perspectives de futur. Van parlar del model d’atenció, del Pla Atencional d’activitats i del Projecte d’Activitats SOM-HI. Es va posar en valor l’equip humà dels centres, quin és el perfil professional, les noves línies d’intervenció i la investigació en aquest àmbit. També es va comptar amb la participació d’un representant dels Serveis Territorials del Departament de Drets Socials, la Cap d’Estudis de l’Institut Gaudí de Reus i es va donar veu una familiar i a una resident ha estat la protagonista d’un dels vídeos.