El Grup Pere Mata en la Jornada Catalana d’Infermeria en Salut Mental

Diversos professionals del Grup Pere Mata participen en l’organització i com a ponents de la setena edició de la Jornada Catalana d’Infermeria en Salut Mental que té lloc el 26 i 27 d’octubre a Barcelona. Concretament, el director d’Infermeria de l’Hospital Universitari (HU) Institut Pere Mata Jordi Muntané, forma part del comitè organitzador; mentre que Pere Dalmau, que és cap d’infermeria de la Fundació Pere Mata Terres de l’Ebre i professor associat de la Universitat Rovira i Virgili (URV), forma part del comitè científic de la Jornada. Ambdós formen part de la Comissió de Salut Mental del Col·legi d’Infermeria de Tarragona.

A més, dijous 26 d’octubre, l’infermer de la Unitat de Crisi d’Adolescents (UCA) de l’HU Institut Pere Mata, Isaac Herrera, impartirà un taller per a professionals d’infermeria en salut mental amb l’objectiu de proporcionar eines i estratègies de sensibilització i prevenció a partir de l’abordatge a aquest col·lectiu en la pràctica clínica, tenint en compte la realitat social actual i les conseqüències de la violència de gènere. En el taller es pretén donar una lectura sobre el tema a partir de contextualitzar aquest problema social actual i consensuar com treballar segons les directrius i recomanacions dels diferents estaments internacionals.

La prevenció i la educació com a eines essencials, els agents socialitzadors com els camps de treball i la formació als professionals son els eixos de la ponència.

La necessitat d’abordar aquest problema sorgeix des de la pràctica clínica diària i les observacions i demandes que recollim dels adolescents, els professionals. Donada la gravetat del problema, des de la UCA implantem un taller de prevenció i sensibilització dirigit als usuaris que actualment està en fase experimental.

D’altra banda, divendres 27 d’octubre la infermera de la Unitat de Rehabilitació de l’HU Institut Pere Mata, Laura Ortega, participa en la taula rodona sobre “Nous horitzons per a la infermera de salut mental” que se centrarà en “El rol investigador d’infermeria en els primers episodis psicòtics”.

L’equip d’infermeria de la Fundació Pere Mata Terres de L’Ebre participa en la jornada en forma de presentació de pòster.