XI Congrés de l'Associació Catalana d'Infermeria Pediàtrica

Doble participació del Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil (CSMIJ) de Reus al XI Congrés de l'associació Catalana d'Infermeria Pediàtrica que s'ha fet aquest cap de setmana passat  a la fira de Reus. Amb el lema La recerca. Generant un nou univers per infants i adolescents, ha tingut per objectiu principal generar un marc de reflexió i debat sobre els principals temes d'actualitat en pediatria. Impulsar la investigació i recerca en l'àmbit de la infermera pediàtrica per incrementar el cos de coneixements propis d'aquesta disciplina.

El dissabte 1 de juny es va fer la taula rodona “Problemes de salut mental a pediatria” moderada per la nostra companya Andrea Perpiñà infermera del CSMIJ de Reus, de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata, on es van abordar diverses ponències sobre l'abordatge des de infermeria davant la sospita de Trastorn de la Conducta Alimentària (TCA), es va presentar el projecte “Be positive” per abordar els conflictes a l'entorn social més proper i els “eventos adversos en la infancia” en relació a la repercussió dels abusos en la infància.

Danielle Harbane, psiquiatra adjunta del CSMIJ de Reus, de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata, va presentar dins d'aquesta taula, la ponència “Com afrontar situacions davant de la verbalització d'idees autolítiques. Resolució de casos clínics”, on va parlar com valorar el risc suïcida, la avaluació dels factors d'alarma i factors protectors entre altres a través de la gestió d'un cas clínic.