Sessió formativa per part de l'Associació Salut Mental Dr. Tosquelles

El passat dijous 16 de desembre i dintre del Programa de Formació Multiprofessional de residents que organitza la Unitat Docent de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata (HUIPM), es va realitzar una sessió per part de l'Associació Salut Mental Dr. Tosquelles.

És una entitat sense ànim de lucre que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones amb problemes de salut mental i les seves famílies. Va ser creada l'any 1996 i actualment té un dispositiu a Reus i un altre a Cambrils.

Dins dels serveis que ofereix estan:
- Servei d'habitatge: que ofereix el Servei d'acompanyament Integral, que té per objectiu afavorir la implicació de la persona i la seva família durant el procés de recuperació potenciant l'autonomia personal i la utilització de recursos social i sanitaris a la comunitat, i el Programa de Suport i Autonomia a la Pròpia Llar, que dóna suport en activitats d'autocura i de la llar.
- Servei d'Inclusió i Rehabilitació Comunitària: adreçat a persones amb problemes de salut mental que tenen dificultats d'inserció, d'integració comunitària i d'ocupació del temps de lleure.
Durant la xerrada es va fer una àmplia revisió sobre les característiques de cada servei, del treball en xarxa i de la intensa activitat desenvolupada a la comunitat per afavorir el coneixement de les malalties mentals i la lluita contra l'estigma. Per finalitzar, va haver-hi un torn obert de preguntes.