Dia Mundial del Delírium

En el marc del Dia Mundial del Delírium, que se celebra el 16 de març, el Centre Sociosanitari Monterols, de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata, ha fet difusió entre els professionals de la importància d’aquesta síndrome i de les mesures que es poden adoptar com a prevenció amb la col•locació de pòsters proporcionats pel Departament de Salut i explicacions de les seves característiques.

Des del centre es continua amb la recerca basada en el delírium, de la qual ja s’han fet diverses publicacions en revistes cientíques, com: “Validation of the Delirium Diagnostic Tool-Provisional (DDT-Pro) in a skilled nursing facility and comparison to the 4 ‘A’s test (4AT)” , “Distinguishing characteristics of delirium in a skilled nursing facility in Spain: Influence of baseline cognitive status” ,“Performance of the Delirium Rating Scale-Revised-98 Against Different Delirium Diagnostic Criteria in a Population With a High Prevalence of Dementia”, entre d’altres articles.

Enguany s’ha iniciat com a projecte de millora de fisioteràpia el programa: “Prevenció i educació al personal del Sociosanitari Monterols del delírium”, que consisteix en identificar en la pla de cuidatge de l’usuari que ingressa a la unitat el risc i la presència de delírium diagnosticat pel facultatiu i informar al personal de planta de les mesures a tenir en compte com a indicació del seu cuidatge. D’aquesta manera, es pretén que tots els professionals coneguin les característiques de la síndrome per tal que s’intensifiquin en els usuaris afectats les mesures per millorar l’orientació, afavorint la mobilització, facilitant la tinença d’objectes personals, la col•locació d’audífons i ulleres i tot l’equip col.labori en la identificació de símptomes.