El FAR, Festival de les Arts de Reus, estrenarà 8 obres de projectes molt personals i singulars

La Capital de la Cultura Catalana, Reus 2017 presenta el FAR, Festival de les Arts de Reus. De la mà de Francesc Cerro-Ferran, creador artístic del FAR, del 30 de juny al 9 de juliol el festival estrenarà 8 obres fruit de projectes molt personals i singulars pensades especialment per exhibir-se en un dels espais més emblemàtics de Reus, l’Institut Pere Mata. L'alcalde de la ciutat, Carles Pellicer, ha presentat aquest dimecres el FAR, del qual ha dit que neix amb vocació d'esdevenir un festival de referència a Catalunya pel que fa a noves creacions artístiques.

El FAR tindrà lloc a l’emblemàtic Institut Pere Mata, l'hospital psiquiàtric de la ciutat. El pavelló dels Distingits es convertirà en l’escenari del festival (dues sales amb capacitat per unes 100 persones cadascuna). A més a més, a l’exterior hi haurà una zona d'oci i restauració on els assistents podran prendre alguna cosa abans o després dels espectacles. Tal com ha explicat la regidora de Cultura, Montserrat Caelles, la ciutat de Reus vol reivindicar aquest espai per acostar-lo a la ciutadania i projectar el seu valor patrimonial alhora que escenificar que la cultura és un bé social i una eina de transformació social i pedagògica. El Director General de l’Institut Pere Mata, Joan Amigó, ha remarcat la voluntat d’apropar la Institució a la ciutadania; i ha remarcat la labor d’inclusió i cohesió social que realitza el Grup Pere Mata.

Francesc Cerro ha destacat que es podran trobar propostes de la talla d’Àngels Gonyalons, Belén Fabra, Lluís Marco, Joan Carreras, Ferran Carvajal, Gerard Quintana i Alba Forasté entre altres. Destaca que la majoria d’obres s’han creat per a aquest primer festival FAR i, que pretén ser un festival de referència a Catalunya per la seva excel·lència.