Les tertúlies setmanals sobre futbol d’un grup d’usuaris culmina amb una visita al Camp Nou

Cada dimarts un grup d’usuaris de la Unitat Psiquiàtrica de Llarga Estada de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata de Reus, es reuneixen al grup de “futboleros” per tal de comentar qüestions sobre aquest esport.

Així, a través de la quotidianitat i per mitjà d’una activitat significativa per als integrants del grup, es treballen qüestions fonamentals en el procés de rehabilitació com la recuperació i millora d’habilitats com: El ser capaç de mantenir l’atenció durant una conversa, mostrar regulació emocional a l’hora d’expressar l’opinió pròpia, respectar els torns de paraula, maneig de la frustració i a l'escoltar una opinió diferent.

A través d'aquesta activitat es treballa el rehabilitar les funcions cognitives i socials que, degut al trastorn mental, s'han vist afectades.

Per donar sentit i reforçar aquest treball grupal i en vista de la motivació en voler ser part del món actiu futboler, es va recollir la proposta de poder visitar el Camp Nou.  Després d’un mes de planificar conjuntament la sortida,  els membres implicats van poder gaudir amb èxit d’anar a Barcelona i fer realitat aquest somni.

Aquesta experiència, fruit de l’èxit del treball, no ha fet res més que alimentar les ganes de voler repetir i d'apropar-se cada vegada més a la comunitat, ja que els hi ronda pel cap poder anar a veure un partit del Barça. Aconseguiran aquest nou objectiu?