Jornada de treball dels artistes del Projecte de Parelles Artístiques

El SRC de Tarragona, es complau en convidar-vos  a una jornada de treball sobre  l'onzena edició de  Parelles Artístiques , que tindrà lloc el divendres 16 de juny  a les 19h al Pavelló dels distingits de l'Institut Pere Mata de Reus. (Carretera de l'Institut Pere Mata s/n )

El projecte de “Parelles Artístiques: experiències creatives per la salut mental” neix a Osona el 2006 de la mà de la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic FCMPPO.

Des del SRC de Tarragona ens hi sumem el 2012, ja que compartim plenament la filosofia i la il·lusió del projecte.

Els objectius del Projecte són principalment sensibilitzar a la societat sobre les malalties mentals, això vol dir la desestigmatització de les persones que tenen una malaltia mental, promocionar la salut mental en la comunitat i donar a conèixer una visió més positiva de les persones amb problemes de salut mental.

Parelles Artístiques va néixer de la mà d’unes persones vinculades amb la salut mental i fortament compromeses amb la resposta que des de la societat cal donar a un bon nombre de ciutadans que pateixen una malaltia mental. El valor terapèutic de l’art és innegable, l’experiència així ens ho ha demostrat any rere any. El missatge que transmeten els artistes col·laboradors és que és una experiència positiva en tots els sentits; impossible de descriure els sentiments que sorgeixen arran de les vivències compartides en el procés de creació de les obres que s’exposen en cada nova exposició. Actualment aquest projecte ja s’està desenvolupant en altres indrets de Catalunya. No sempre és fàcil que un projecte es consolidi i assoleixi deu anys de vida. Cal ser constants i mantenir la il·lusió i l’energia al llarg del temps. En el cas de Parelles Artístiques la motivació, l’experiència, la perseverança, la relació entre les persones, l’aprenentatge i el fet creatiu han estat peces clau per l’èxit.

En què consisteix el projecte? El projecte consisteix en la creació i la posterior exposició d’unes obres realitzades per una parella artística formada per un artista professional i un artista amateur, sent aquest usuari dels serveis de salut mental.  Una fantàstica experiència per conèixer gent nova, perquè es donin a conèixer les malalties mentals i també per demostrar que les persones participants tenen potencialitats, que poden ser part activa de la societat i l’art, en aquest cas, és el seu mitjà i també una motivació personal.

El procés de creació de l’obra implica una entesa, un diàleg i una sintonia entre els artistes que es plasma en l’obra. Quan l’obra ha estat creada, comença un període d’exposicions itinerants pel territori amb la finalitat de donar a conèixer el projecte i també tota la feina de sensibilització.  S’elabora un catàleg artístic que s’elabora en cada edició del projecte, la web, les xarxes socials i els mitjans de comunicació ens hi ajuden.