Els 4 serveis de rehabilitació comunitària participen del projecte Parelles Artístiques

Per primer cop els 4 serveis de rehabilitació comunitària de l'Hospital Universitari (HU) Institut Pere Mata (Tarragona, Reus, el Vendrell i Valls) han participat en el projecte Parelles Artístiques, una iniciativa de creació artística entre un parell d'artistes en què una de les dues persones conviu amb un problema de salud mental. En les últimes edicions havia participat el Servei de Rehabilitació Comunitària de Tarragona, però aquest any ja s'hi han incorporta els de la capital del Baix Camp, de l'Alt Camp i del Baix Penedès. El resultat són 18 obres que des del passat 10 de gener i fins al 2 de febrer es poden visitar en l'exposició que acull el hall del Centre de Lectura.

L'acte inaugural del divendres 10 de gener al vespre va ser un gran èxit de participació i va servir per posar de relleu la importància de visibilitzar la salut mental en la nostra societat i la necessitat de continuar lluitant contra l'estigma. Així ho va deixar palès el president de l'HU Institut Pere Mata, Joan Amigó, que va ressaltar que en els últims anys s'ha avançat molt en l'àmbit de salut mental tot i que encara hi ha dèficits importants a solucionar. Joan Amigó va apel·lar a "la responsabilitat social sobre la salut mental, ja que ens afecta a tots".

Per la seva banda, Maria Erra, representant del BBVA i de la Fundació Antiga Caixa Manlleu, que col·laboren amb el projecte, va recordar l'origen de les Parelles Artístiques a la comarca d'Osona i com des d'allà s'ha anat estenent per tot el país de manera que avui són ja 10 entitats que treballen en la salut mental que hi participen de les Parelles Artístiques.

El regidor de Cultura de Reus, Daniel Recasens, va incidir en què "la cultura és una eina molt potent i si es manifesta en un projecte com aquest, encara és més gran". Per la seva banda, la psicòloga clínica i psicoterapeuta de l'HU Institut Pere Mata, Anna Bové, que impulsa el projecte, va agrair l'acollida del Centre de Lectura de Reus i la implicació dels artistes que de manera altruista participen any rere any en el projecte i amb la seva dedicació contribueixen a la difusió del projecte i a normalitzar la realitat de les persones amb problemes de salut mental. També va explicar que les obres es venen amb un preu de sortida de 300 euros, tot i que les persones interessades a comprar poden sumar una altra quantitat com a donatiu. Els diners obtinguts amb la venda permeten mantenir el projecte en la segona edició.

A l'inici dels parlaments, el president del Centre de Lectura de Reus, Lluís Miquel Pérez, va donar la benvinguda a tots els assistents i va renovar el compromís de l'entitat amb el projecte Parelles Artístiques.

Quan acabi la seva estada al Centre de Lectura de Reus, les obres realitzades recorreran diverses poblacions de la demarcació, tot i que alguns llocs i dates es concretaran properament.