Taula de Salut Mental del Camp de Tarragona

La Taula de Salut Mental del Camp de Tarragona fa la primera trobada institucional presencial des de l’inici de la pandèmia.

El proper divendres 8 d’octubre, a les 13h, al Centre de Lectura de Reus, es reunirà per primer cop des de l’inici de la pandèmia la Taula Institucional de Salut Mental del Camp de Tarragona, reprenent així les trobades anuals que es realitzaven des de 2013, quan es va constituir. L'última reunió institucional de la Taula va ser en 2019 a Tarragona.

Amb el lema Retrobar-nos per la salut mental, representants de les diferents comissions de treball de la Taula de Salut Mental exposaran la situació en què es troben els diferents projectes engegats i les línies de futur a treballar, sempre des d’una perspectiva àmplia i centrada en el prevenció i en la promoció de la salut mental.

Obrirà la trobada la presidenta de la Coordinadora de Salut Mental, Pepi Benitorafe, i a continuació els representants de les diferents comissions de treball exposaran la situació de cadascuna d’elles. L’ordre de les intervencions previst és el següent:

Comissió Sensibilització Adolescents, a càrrec de Jordi Peris, cap del Servei Comunitària de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata.

Comissió Salut, a càrrec d’Aïda Basco, tècnica de salut de la Unitat de Planificació de la Regió Sanitària del Camp de Tarragona. També intervindrà Ana Sanz, del Servei de Rehabilitació Comunitària de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata, que presentarà l’experiència del taller “Parlem-ne! Podem millorar la relació amb les persones amb un problema de salut mental i addiccions?”.

Comissió Forces de Seguretat, a càrrec de Jorge Castilla, activista de l'Associació La Muralla.

Comissió Espais Lúdics i Entitats, a càrrec de Toni Llort, del Servei d’Addiccions de l’Hospital Universitari Sant Joan Reus.

Comissió Serveis Socials, a càrrec de Francesc Brull, coordinador de l’Àrea Bàsica de Serveis Socials (ABSS) Priorat.

Cap a les 13.45h està prevista la intervenció de la Dra. Dolça Cortasa, directora dels Serveis Territorials de Salut i gerent de la Regió Sanitària del Camp de Tarragona, que intervindrà amb una exposició titulada “Taula de Salut Mental: noves accions en salut mental al territori”.

La cloenda està prevista cap a les 14h a càrrec de l’Ajuntament de Reus.

L'acte serà conduit per Estefanía Prieto, de l'Associació Porta Oberta, i per Pere Soronelles, activista de l’Associació de Salut Mental Francesc Tosquelles.

Per seguretat COVID i per la limitació de l’aforament, la trobada anual institucional de la Taula de Salut Mental del Camp de Tarragona també es podrà seguir en directe per YouTube, mitjançant el següent enllaç: https://www.youtube.com/channel/UCWS7N_ZwjO8jyHE87M2K6dg

La Taula Institucional de Salut Mental del Camp de Tarragona està constituïda per 24 entitats i administracions del territori implicades en la lluita contra l’estigma que envolta les persones afectades per un problema de salut mental, i en la millora de la seva qualitat de vida. L’any 2018 la Taula va celebrar el seu cinquè aniversari en la trobada anual realitzada a Valls.

Aquest últim any i mig la pandèmia ha dificultat el funcionament habitual de la Taula de Salut Mental, estipulat a través de comissions de treball especialitzades per àmbits temàtics. Una activitat que ja s'ha començat a reprendre.