Aprovació del codi ètic de l’Institut Pere Mata, i creació del canal ètic o canal de denúncies

El passat 15 de febrer de 2021, la Societat Institut Pere Mata SA va decidir l’aprovació del Codi Ètic de la institució.

En el marc del desplegament d’un programa de prevenció de delictes a l’Institut Pere Mata SA iniciat ara fa tres anys sota la direcció del Catedràtic Ad Honorem de Dret Penal de la URV Dr. Gonzalo Quintero Olivares, s’ha decidit aprovar el Codi Ètic o codi de bones pràctiques de l’Institut Pere Mata SA, segons redacció proposada pel mateix professor, codi ètic que s’ha publicat recentment a la pàgina web de la Institució, i que és d’obligat compliment per totes les persones vinculades laboralment als centres de l’Institut Pere Mata, per tots els seus directius, i persones vinculades professionalment a l’entitat, i que serà acceptat també en el futur per les noves incorporacions, matèria que ja és objecte de tractament en les formacions dels nostres treballadors que l’empresa imparteix en matèria de compliment legal.

Igualment seguint les mateixes instruccions i directrius donades, s’ha acordat la creació d’un canal ètic o canal de denúncies. Canal que permet a totes les persones vinculades a l’entitat, comunicar conductes il·lícites i qualsevol infracció o sospita d’infracció de l’esmentat codi, i de forma confidencial, i que a la vegada ens permet complir amb la directiva 2019/1937 de la Unió Europea en matèria de canals de denúncia.

Canal que ja s’ha posat en funcionament a través de la pàgina web corporativa.