IV Mes de la Salut Mental a Reus

La transformació en l'atenció de la Salut Mental.

Aquest és el lema de la quarta edició del Mes de la Salut Mental que organitza l'Ajuntament de Reus, en col·laboració amb les entitats que treballen a la ciutat en l'àmbit de la Salut Mental, durant el mes d'octubre.

Del 6 al 9 al Teatre Bartrina. VII edició Psicurt: festival de curtmetratges sobre Salut Mental (se celebra a Tarragona i a Reus). Més informació a www.psicurt.com

Dijous 13 d'octubre a les 16.30 hores a la Plaça de la Patacada, els joves de la Fundació Pere Mata recolliran l'opinió de la ciutadania sobre la salut mental. A les 17 hores al Centre Cívic del Carme es realitzarà l'Acte Institucional. Consistent en la lectura del manifest; presentació de "l'art empodera", un videoclip fet pels joves de l'Associació Salut Mental Dr. Tosquelles; l'exposició d'Antonio Gutiérrez i de Miguel Ángel Rueda, i valoració de les opinions recollides.

Dimecres 19 d'octubre a les 19 hores al Círcol, es realitzarà la inauguració de l'exposició "Un recull de la vida del doctor Francesc Tosquelles", a càrrec de Jordi Garcia, president de l'Associació Salut Mental Dr. Tosquelles.

Dijous 20 d'octubre a les 17 hores al Centre de Lectura. Taula rodona "Un abans i un després de la psiquiatria", presentada per Maria Josep Delor, de la Fundació Pere Mata, i amb la participació del sociòleg Galo Sánchez i els psiquiatres Antonio Labad i Francesc Xavier Arrufat (director gerent de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata). Un acte que compta amb la col·laboració de la Secció de Ciències Socials, Polítiques i Econòmiques del Centre de Lectura.

Dissabte 22 d'octubre entre les 11.30 i les 14.30 al Jardí de la Casa Rull, concert solidari per la salut mental a favor de l'Associació Salut Mental Dr. Tosquelles.

Dijous 27 d'octubre a les 17.30 hores a la Biblioteca Pere Anguera. La cotorra m'ha dit: Epaminondes i altres contes. A les 19 hores al Centre Cultural Castell del Cambrer realització d'una taula rodona "Nous reptes de la Salut Mental", presentada per Neus Cárdenas de la Fundació Villablanca, i amb la participació de Constança Gairal, psiquiatra que explicarà el nou Programa d'atenció a la crisi infantil i juvenil en salut mental a Catalunya. Xavier Vázquez, psicòleg referent de benestar emocional i salut comunitària del CAP Llibertat, i Marta Mesonero, educadora social del Servei de Salut Emocional del Casal de Joves de la Palma.

Divendres 28 d'octubre a les 16 hores a la Plaça de M. Àngels Ollé, contes a les places. En Filoseta i altres contes i Big draw "tornem al color", a càrrec de les Biblioteques Municipals de Reus amb la col·laboració de l'Associació de Veïns del Barri Gaudí.

Dissabte 29 d'octubre d'11 a 13 hores, a la biblioteca Xavier Amorós, big draw "Tornem al color".

Durant tot el mes d'octubre. Qüestionari d'avaluació virtual gratuït. "Què en saps de la salut mental?" de la Fundació Pere Mata.

Durant tot el mes d'octubre instal·lació de taules amb llibres sobre la salut mental a les biblioteques municipals de Reus.