Sortida de la Residència Relat d’Avinyó al Museu Marítim de Barcelona

La sortida anual al Museu Marítim de Barcelona es va dur a terme segons acord i a demanda de la Junta d’Usuaris de la Residència Relat d’Avinyó. Gairebé tothom coneixia l’existència de les Drassanes Reials, però ningú les havia visitat, per tant vam fer un descobriment.

L’excursió es va realitzar sota un punt de vista històric, posant èmfasis en què la construcció de les Drassanes Reials va suposar una empenta per al país i la ciutat, que es va desenvolupar de manera espectacular gràcies a l’augment del comerç i al de  les  activitats econòmiques associades. Vam gaudir d’ una visita guiada molt ben explicada. Posant molt d’interès en la importància d’aquest conjunt arquitectònic format per 4 edificis d’estil gòtic civil català, construïts en diferents èpoques. Des del S. XIII fins al S. XVIII es va dedicar a la construcció de vaixells, sobretot de galeres, el vaixell més utilitzat a la Mediterrània durant segles.

A partir d’aquí vam visitar la galera exposada, la qual cosa ens va servir per conèixer els oficis de les diferents èpoques, així com l’especialització del  treball i la riquesa que va comportar. També es va comprovar com es feien les guerres i els reis de l’Estat espanyol les organitzaven i es repartien el botí. Tot plegat són coses curioses de saber que els nostres avis van escoltar amb  molta atenció.

Tot seguit, en matèria de gastronomia (un altre dels objectius de la sortida) vam gaudir d’ una “paella” a la “Barceloneta” gairebé a tocar la sorra. Un barri recordat i admirat pels nostres usuaris, i que d’alguna manera els va transportar a la seva joventut. Finalment vam fer un passeig  a la vora del mar, que  sempre agrada a la gent de la Catalunya Central.

Finalment, cal esmentar que el novembre passat, un petit grup de residents de la Residència Relat d’Avinyó de Pere Mata Social van poder assistir en directe des de L’òpera di Roma per gaudir de l’òpera de Giuseppe Verdi “La Traviata”, als Cinemes Bages de Manresa. Aquestes petites sortides també enriqueixen el nostre dia a dia.