Recerca en psicogeriatria

En el marc de la XXII reunió de la sociedad española de psicogeriatría, celebrat a Tarragona entre el 11 i el 13 de febrer de 2016, Esteban Sepúlveda, psiquiatre de l'Hospital Universitari Institut Pere Mata, va resultar guanyador al millor pòster en la categoria d'investigació en psicogeriatria, entre 40 pòsters presentats, amb el treball titulat Delírium Subsindrómico comparado con Delírium y Demencia en pacientes geriátricos de un hospital general y un centro sociosanitario”, on s'estudia una nova manera d'identificar formes lleus de delírium, una síndrome que comença de forma més o menys ràpida i que fluctua durant el dia, sent produït per una malaltia subjacent i que provoca alteracions en l'atenció, memòria, orientació, cicles de son, activitat motora, pensament i llenguatge, entre d'altres. L'estudi va ser realitzat en pacients del Centre Sociosanitari Monterols i en un hospital general a Irlanda.