La UHEDI col·labora amb la Fundació Noelia

Dilluns passat 23 de juliol es va fer una donació a la Fundació Noelia dels “taps solidaris” recollits pel grup de nois/es de la Unitat d’Hospitalització Especialitzada per a persones amb discapacitat intel·lectual (UHEDI) de Villablanca Serveis Assistencials.

Aquesta entitat privada sense ànim de lucre va néixer a 2015 amb l’objectiu de donar suport a la investigació i el coneixement de la Distròfia muscular congènita per dèficit de col·lagen VI per tal de trobar un tractament. És una malaltia rara, greu i fatal per a la qual no existeix cura a dia d’avui.

El Projecte ha consistit en la recollida, emmagatzematge i gestió (classificació, neteja, embutxacat) dels taps aportats pels nois, el personal i cuina. Aquest projecte s’emmarca en treballar els valors de solidaritat, generositat i empatia i en conèixer un altre tipus de discapacitats i en la lluita contra l’estigma.

Els objectius principals són:
– Aproximar la realitat d’altres col·lectius amb discapacitat d’inici primerenc (nens) i les seves famílies
– Treballar la responsabilitat i l’apoderament del grup d’UHEDI amb una finalitat solidària

Com a objectius secundaris:
-Normalizar i acceptar el reconeixement de la discapacitat i que en determinats moments es pugui precisar algun tipus d'ajuda
-Conscienciar de la necessitat de canviar des d'una actitud proactiva i aprofitant les potencialitats de cadascú per millorar la qualitat de vida
-Sensibilitzar i visibilitzar les "malalties rares" que no accedeixen als mateixos recursos i oportunitats que altres discapacitats

El projecte es va iniciar a la UHEDI fa tres mesos en el grup d’autogestió com a iniciativa solidària l’antecedent va estar ja amb el banc d’aliments. L’objectiu a mitjà termini és poder-ho implementar en tot el centre per augmentar el volum de recollida de taps solidaris i participar en les campanyes de sensibilització comunitària.
noelia
L’acte ha durat una hora i mitja i ha estat una experiència molt gratificant per a tots. Després de l’exposició de què és i que fan a l’associació, els nois/es han formulat amb gran interès les seves preguntes sobre les limitacions que en els nens generava, la vivència de les mares, la vivència dels nens…

S’ha posat de manifest com el grup ha estat capaç de connectar amb una altra realitat i s’ha mobilitzat en cada un qüestions més internes que han estat acollides i acompanyades durant la sessió de manera terapèutica.

Esperem seguir col·laborant amb ells!