Curs de sardanes i parades a Reus i Bellvitge per Sant Jordi

Als centres de Villablanca, Bellisens, Marinada i Bellvitge s’han iniciat els preparatius per la celebració de Sant Jordi, tant dins del centre com en les activitats de participació i d’inclusió social a Reus i Bellvitge.

Sant Jordi és la festa de Catalunya per excel·lència, els carrers s’inunden amb rius de gent que frueixen mirant les parades de llibres i regalant roses, i és per això que amb un esperit normalitzador també ho volem celebrar als centres i estar presents a la comunitat.

Des dels tallers d’artesania dels diferents centres s’estan preparant objectes per l’exposició i venda amb referències a la diada; punts de llibre, penjolls amb roses, clauers, torretes decorades, sabons…

En diferents nivells, en relació a les seves capacitats, tots els residents participen en la celebració, entre les activitats que es fan al centre destaquem, a més de les parades amb venda de roses, llibres i artesania les activitats paral·leles com la representació de Sant Jordi i la ballada de sardanes.

Tradicionalment al centre Villablanca es ballen sardanes i enguany com a novetat, col·labora l’Associació amics de la Sardana de Cambrils i ens farà un curs de sardanes amb l’objectiu d’aprendre aquesta dansa i poder ampliar el nombre de persones que hi participen.

A Reus estarem presents a la comunitat i ens trobareu com cada any a la parada de la plaça del mercadal, sota els porxos i a la Prioral de Sant Pere. Es mobilitzen entre tots els serveis, uns 75 usuaris i 30 professionals que activament estaran fent vendes a la parada i també gaudint dels actes que s’organitzen des de l’Ajuntament.

A Bellvitge es muntarà una parada amb la col·laboració de l’Associació de Pares per a la venda de roses i d’objectes d’artesania.