La Unitat Docent de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata, juntament amb la Subdirecció General de Ordenació i desenvolupament professional (SGODP), ha organitzat el curs “Entendre el món intern en temps emocionalment complicats i la relació tutor-resident”. Aquest, adreçat als tutors de les tres especialitats (MIR, PIR i IIR), té com a objectius conèixer i reflexionar sobre l’estat emocional en què ens trobem i oferir estratègies per recuperar un benestar que permeti mantenir relacions òptimes entre tutor i resident.

El curs es va realitzar en format telemàtic amb dues sessions sincròniques via streaming i va tindre una durada de 6 hores. Durant aquest temps el docent va treballar amb el grup les diferències entre emocions i sentiments així com estratègies de maneig, tipus de comunicació (assertiva o agressiva) i reestructuració cognitiva. A més, els tutors van poder consultar a l’aula virtual de la plataforma diversos materials didàctics per enriquir els coneixements adquirits.

La Unitat Docent del nostre Centre continuarà treballant per oferir als tutors formació continuada per a desenvolupar la seva tasca.