Empresas del Grup Pere Mata

El projecte “KOMVIVIM” de la Residència Monestir de Sant Bartomeu

Aquest mes de gener, la Residència Monestir de Sant Bartomeu de la Fundació Pere Mata ha dut a terme la tercera edició del Projecte Komvivim!, juntament amb els alumnes de l’Institut Lo Pla d’Urgell de Bellpuig.
En aquest primer bloc del projecte, hi han participat 10 alumnes dins l’assignatura que promou les practiques amb la comunitat.

Aquestes pràctiques, comprenen un total de 9 hores, durant les quals els nois i noies s’integren en la vida diària dels nostres residents, per descobrir i assolir diversos objectius, com ara crear espais de convivència amb les persones grans que viuen a la residència, on es pugui crear un intercanvi intergeneracional positiu per les dues parts.

Els alumnes participen amb els més grans en activitats i/o tallers que els hi preparen des de la residència i comparteixen les seves vivències o experiències amb els més grans. Així mateix, els alumnes van poder participar en diverses activitats del centre, com ara el taller de música i cançons tradicionals i populars, els tallers de la terapeuta ocupacional amb els residents de la Unitat de Convivència, on els alumnes interactuaven amb els padrins,  ajudant-los amb el berenar, o
en la participació activa de la última edició de la Festa de l’Arengada, on els nois i noies van ajudar a preparar l’espai, van servir els berenars, van explicar acudits, van ballar coreografies musicals i van realitzar una partida de bingo per acabar la festa.

El proper mes de març, començarem el segon bloc d’enguany, amb 10 alumnes més que ens acompanyaran en la realització d’aquest engrescador projecte intergeneracional.

Podeu veure el vídeo de l’activitat:

Galería de Imágenes FPM

VER MÁS ACTOS