Carnestoltes al vaixell pirata "Jaume Batlle” de la Fundació Pere Mata

Hem celebrat el carnestoltes a la Residència Jaume Batlle de la Fundació pere Mata, a Poblenou.

El capità del vell vaixell pirata “J. Batlle” estava sentint la conversa que mantenien uns individus malcarats a la taberna de “Els Pescadors”; allà és trobaven tota mena de subjectes sinistres que baixaven al port per parlar de negocis.

Mentre apurava la gerra amb aquell rom que tant li agradava, es va dir “i si dica la meva tripulació d’anar a buscar el tresor del que parla aquesta gent? Al cap i a la fi, els acabo de robar el mapa”. Dit i fet es van posar mans a l’obra: uns netejaven la coberta, els altres pintaven les fustes del buc i posaven brea, la resta canviava les veles (una mica malmeses des de l’últim abordatge)… També van repintar l’ancora rovellada. No obstant això, calia proporcionar a la tripulació uns bons EPI’s, “no és qüestió d’anar de qualsevol manera per aquests mars de Déu”, es deia el capità.

Els pocs diners que li quedaven de l’últim pillatge se’ls va gastar en roba i calçat pels seus mariners, també els va proporcionar uns barrets a joc i unes espases, amb sistema de seguretat, i que consti, tot homologat per la ISO 9214. “Olé tu!”

Un cop enllestides les feines marineres van salpar de port i un dia clar d’hivern van arribar a l’illa anomenada “Poblenou”, la tripulació en ple va baixar a terra i començaren a buscar el tresor, al principi amb seriosos problemes, però val a dir que els habitants de l’illa, uns indígenes molt amistosos, van col•laborar de manera desinteressada per tal de trobar per fi el tresor del vell filibuster Juanitu Patapalu.

Pirates i indígenes van donar les gràcies als avantpassats per totes les riqueses trobades, van gaudir amb el show del gran Albertus i desprès van compartir un deliciós menú d’ous ferrats amb patates roses, botifarres i xistorra.

*(Val a dir que ni porcs ni gallines van patir cap mal per part dels pirates, el menú estava ja fet)

Podeu veure les imatges d’aquest dia tan magnífic i divertit per tots nosaltres.