Empresas del Grup Pere Mata

L’Obra Social ”la Caixa” renova la col·laboració amb 11 entitats de Tarragona

L’Obra Social ”la Caixa” renova la col·laboració amb 11 entitats de Tarragona per fomentar la contractació de persones en risc d’exclusió

• El programa d’integració laboral de l’Obra Social ”la Caixa”, Incorpora, es dirigeix a col·lectius en situació de vulnerabilitat, com ara persones amb discapacitat, joves en risc d’exclusió, víctimes de violència de gènere, aturats de llarga durada i exreclusos, entre d’altres.
​​
  • Les entitats que conformen el Grup Incorpora Tarragona són: Fundació Privada Santa Teresa del Vendrell; Taller Baix Camp; Aprodisca; Fundació Privada ECOM; Fundació Privada Ginac; Fundació Privada Onada; Fundació Intermèdia; Fundació Privada Gentis; Fundació Pere Mata; Fundació Privada Formació i Treball i Creu Roja Tarragona.

• ​​Durant l’any 2017, el programa va facilitar 722 llocs de treball a Tarragona, gràcies a la col·laboració de 307 empreses tarragonines.

El programa Incorpora disposa d’una xarxa de 17 tècnics d’inserció laboral a Tarragona que s’encarreguen de desenvolupar aquesta iniciativa

Tarragona, 29 de gener de 2018. – L’Obra Social ”la Caixa” ha renovat l’acord de col·laboració per desenvolupar el programa Incorpora amb 11 entitats socials de Tarragona dedicades a la integració laboral de persones amb dificultats especials per trobar feina.

Incorpora Tarragona està format per: Fundació Privada Santa Teresa del Vendrell; Taller Baix Camp; Aprodisca; Fundació Privada ECOM; Fundació Privada Ginac; Fundació Privada Onada; Fundació Intermèdia; Fundació  Privada Gentis; Fundació Pere Mata; Fundació Privada Formació i Treball i Creu Roja Tarragona (aquesta darrera entitat signa a nivell estatal).

Incorpora ofereix a les empreses un servei gratuït d’assessorament i acompanyament en accions de responsabilitat social corporativa, en aquest cas centrades en la integració laboral de persones en situació de vulnerabilitat, com ara persones amb discapacitat, joves en risc d’exclusió, víctimes de violència de gènere, aturats de llarga durada i exreclusos, entre d’altres.

Incorpora té com a objectiu principal construir ponts entre les empreses i les entitats socials que es dediquen a la integració laboral amb la finalitat de crear un clima d’entesa i col·laboració entre ambdues que redundi en oportunitats per a les persones que més ho necessiten.

Durant l’any 2017, el Grup Incorpora Tarragona va facilitar un total de 722 llocs de treball a persones en risc o situació d’exclusió, gràcies a la col·laboració de 307 empreses tarragonines.

A més, Incorpora disposa des de l’any 2016 d’una línia d’autoocupació, coordinada a Tarragona per Fundació Privada Formació i Treball i a la que aquest 2018 s'hi afegeix Fundació Privada Gentis. Gràcies a aquesta iniciativa, persones en risc d’exclusió social amb actitud i capacitat emprenedora i que tenen idees de negoci participen en una nova forma d’integrar-se en el mercat laboral, amb la qual poden fer créixer les possibilitats de superar la seva situació de vulnerabilitat. Incorpora ha dissenyat per a aquestes persones itineraris personalitzats, i els ha facilitat formació i acompanyament perquè puguin desenvolupar el seu pla d’empresa.

Els tècnics d’inserció laboral, figures clau

Els tècnics d’inserció laboral són una figura essencial en el programa Incorpora. D’ells depèn l’èxit tant de la persona contractada com de l’empresa contractant. En el cas de Tarragona, s’ha creat una xarxa de 17 d’aquests professionals.

La inserció de cada persona en el mercat laboral constitueix un procés personalitzat que inclou actuacions simultànies i posteriors a la contractació. Entre les tasques que fan els tècnics d’inserció laboral s’inclouen la prospecció d’empreses, el seguiment del procés de formació de les persones beneficiàries, l’acompanyament laboral de les persones inserides, la solució dels possibles conflictes que puguin sorgir en el marc de la relació laboral i el foment de la col·laboració de noves empreses amb el programa.

Galería de Imágenes FPM

VER MÁS ACTOS