Empresas del Grup Pere Mata

Chapamama o la fi del món, el teatre d'Incursió Social de la Residència de St Bartomeu de Bellpuig

La Residència Assistida Monestir de Sant Bartomeu de Bellpuig, de la Fundació Pere Mata, ha participat en la nova edició teatral d’Incursió Social “Chapamama o la fi del món” que s’ha estrenat el passat dissabte 30 de novembre al Teatre de l’Escorxador de Lleida. L’obra també s’ha realitzat al Teatre Ateneu de Tàrrega el dia 1 de desembre i al Teatre Foment de Juneda el dia 2 de desembre, amb força presència de públic que va exhaurir les entrades.

"Chapamama o la fi del món" neix de la voluntat de tractar un tema de conscienciació social imminent, com és l’ecologia i el canvi climàtic, a causa de la intervenció de l’home en els sistemes naturals. Una recerca col·lectiva sobre com els nostres hàbits afecten en el medi ambient i l’impacte que tenen en la perdurabilitat del nostre planeta, reflexionar junts sobre quina és la nostra responsabilitat social i individual envers les generacions que naixeran i creixeran a la Terra, i tot això, des d’una mirada poètica i artística, segell dels projectes d’Incursió.

En aquesta nova edició, que per cert, va sortir al telenotícies de TV3, hi van participar tres actors de la Residència Assistida Monestir de Sant Bartomeu de Bellpuig, el Sr. Andreu Visa, Rei del País del plàstic; el Sr. Ramon Pina, habitant del plàstic; i la Sra. Antònia Ballesté, Reina de les dones Pachamama. Tots ells, acompanyats a escena per Albert Vilapinyó (Educador Social de la Residència) i 40 actors i actrius més de 5 centres de les terres de Ponent, l’Associació Alba de Tàrrega, Centre Assistencial Sant Joan de Déu d'Almacelles, la Residència Municipal d’Avis i el Centre Talma de Juneda. En aquesta ocasió, la direcció i creació artística del projecte ha estat conduïda per l’equip docent del programa, Anna Barrachina, Vero Cendoya, Marta Pérez, Albert Baldomà i Ramon Giné.

La realització d’aquest projecte, ha tingut el suport de l'Institut d’Estudis Ilerdencs, Diputació de Lleida, Departament de Treball,  Afers Socials i Família de la Generalitat de Catalunya i per l’Obra Social “La Caixa”.

Aquí teniu l'enllaç per veure la notícia al Telenotícies de TV3:

Galería de Imágenes FPM

VER MÁS ACTOS