Empresas del Grup Pere Mata

Murals al congrés d'ASCISAM

El passat 6 i 7 d’octubre es va realitzar a la ciutat de Tortosa el VI Congrés Català d’infermeria en Salut Mental organitzat per l’ASCISAM. Aquest any el lema triat per al congrés va ser “UN NOU ESCENARI”, ja que després del l’aparició del Covid, sembla que un nou escenari s’havia obert davant nostre en tots els aspectes i especialment pel que fa a la salut mental.

A les reunions prèvies va sorgí la idea de muntar una escenografia que donés sentit al lema. Volíem que a mesura que avançava el congrés, el paisatge que tots coneixíem anés canviant i “un nou escenari” aparegués. I com fer-ho? Des del comitè organitzador vam parlar en Alfonso Jaquete, un voluntari que ve tots els divendres a l’Hospital de dia infanto juvenil (HDIJ), de la Fundació Pere Mata Terres de l'Ebre, a fer arteràpia. Li vam explicar la idea i juntament amb els adolescents d’HDIJ, els usuaris del Servei de rehabilitació comunitària de Tortosa i l’Hospital de dia d’adults d’Amposta ens vam posar a treballar, ambdòs de la Fundació Pere Mata Terres de l'Ebre.

Finalment es va crear prèviament per a l’ocasió dos murals fets en 24 caixes de 50x50cm. És a dir, dos quadres de 6 m2 que s’anaven construint a mesura que avança el congrés. En un dels quadres, “La nit estelada” de Van Gogh que es va anar construint taula a taula del congrés pels propis ponents. A l’altra costat, un mural ple de peixos en una sola direcció excepte un peix solitari que ho feia en direcció contraria. Finalment tots els peixos canvien el seu sentit.

Galería de Imágenes FPM

VER MÁS ACTOS