Empresas del Grup Pere Mata

El proper 16 de novembre a les 11h, al Pavelló dels Distingits de l’Hospital Universitari Institut Pere Mata, es defensa la tesi doctoral “Disparitats de salut en persones amb trastorns del desenvolupament intel·lectual” a càrrec d’Annabel Folch Mas, investigadora de la Fundació Villablanca.

Diferents estudis internacionals han posat de manifest que les persones amb trastorns del desenvolupament intel·lectual experimenten disparitats de salut en comparació amb la població general, i que sovint les seves necessitats de salut no es reconeixen ni atenen adequadament. A Espanya però, s’han realitzat escassos estudis sobre el tema i pràcticament no es disposa de dades representatives de la població en qüestió.

En aquest context, la present tesi doctoral té com a objectiu estudiar l'estat i les necessitats de salut de la població espanyola amb trastorns del desenvolupament intel·lectual en una mostra representativa, aleatòria i estratificada. La tesi es composa de cinc publicacions on es revisa, en primer lloc, la bibliografia disponible sobre la salut de les persones amb trastorns del desenvolupament intel·lectual; posteriorment s’analitzen les dades de salut sobre aquesta població a Espanya recopilades per l’Institut Nacional d‘Estadística (INE) a l’enquesta EDAD 2008; i per últim, es presenta la metodologia i l’anàlisi de la informació recollida a partir del projecte POMONA-ESP sobre salut i conducta autolesiva en persones amb Trastorns del Desenvolupament Intel·lectual a Espanya.

La tesi doctoral ha estat dirigida per la Dra. Paloma Vicens, professora de la Universitat Rovira i Virgili i co-dirigida per la Dra. M. José Cortés investigadora de la Fundació Villablanca i professora de la Universitat Rovira i Virgili.

És un acte acadèmic però obert al públic. Atès l'aforament, agrairíem que confirméssiu la vostra assistència enviant un correu a poncej@peremata.com indicant el vostre nom i cognoms.

Galería de Imágenes FPM

VER MÁS ACTOS