Presentació dels resultats de la recerca “Homes cuidadors”

Villablanca, del Grup Pere Mata, va donar suport a la recerca iniciada al 2017 i que va ser finançada per RecerCaixa amb el suport de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i dirigida des del Departament d’Antropologia, Filosofia i Treball Social de la URV i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Aquesta recerca, que s’anomena “Homes cuidadors: reptes i oportunitats per reduir les desigualtats de gènere i afrontar les noves necessitats de cura” ha estat seleccionat en la convocatòria del Palau Macaya que recolza iniciatives i projectes de reflexió, debat, intercanvi i difusió d’idees per ajudar a entendre millor els reptes que ens planteja la nostra societat i identificar noves tendències del progrés i transformació social.

L’objectiu del grup de recerca sobre Homes Cuidadors és el de treballar sobre la implicació dels homes en el treball de cura, tant els remunerats com els que no. Pretén donar visibilitat als models emergents d’homes que assumeixen responsabilitats en la cura tant en les tasques de criança com en la cura en persones grans i/o dependents.

El projecte va finalitzar el passat mes de febrer d’enguany i ara s’està en la fase de divulgació. Es planteja donar-li continuïtat amb un nou que pretén aprofundir en la importància de la cura en la nostra societat i en la necessitat de democratitzar-la a partir del compromís i implicació de totes les persones, institucions i organismes públics.

Villablanca se suma a crear sinergies entre les universitats mitjançant els alumnes de pràctiques, mitjançant la docència i donant suport o participant en recerques vàries no només les del territori sinó cada vegada més de qualsevol indret amb el compromís de poder contribuir en la millora de qualitat de vida de les persones i de la societat.