Muntatge i emmagatzematge de productes auxiliars de la indústria

La Sheila P. el pròxim dia 2 de juliol començarà a treballar al Centre Especial de Treball (CET) de la Fundació Pere Mata. La Sheila el dia 19 de juny ha finalitzat el curs: “Muntatge i emmagatzematge de productes auxiliars de la indústria”. Segons la Sheila “ha estat una experiència molt útil, perquè he estat en totes les seccions del CET i he après com funciona cada procediment”. I continua dient “per a mi tenir una contractació ara al juliol és il·lusió, alegria, estabilitat laboral, poder estar fent alguna cosa sentint-me útil, que em valorin per alguna cosa que faig jo”.

Aquest curs es troba emmarcat dins del Programa Operatiu d’Inclusió Social i Economia Social i/o del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil, cofinançat pel Fons Social Europeu i per la Fundació ONCE, amb una durada de 165 hores, i s’ha desenvolupat des del 3 de maig fins el dia 19 de juny. L’han realitzat 12 alumnes, i  10 l’han finalitzat. La proposta de contractació és del 60%, en dos períodes, un al juliol i l’altre al setembre, amb un compromís de contractació de 3 persones cada vegada.

La formació  s’ha dut a terme  en dues parts: una part teòrica en què s’han fomentat les habilitats personals per potenciar l’autonomia a l’hora de desenvolupar una feina, així com el coneixement  dels drets i les obligacions laborals. I on també, s’han desenvolupat habilitats i competències laborals a les tasques bàsiques de reposició, embalatge i emmagatzematge del producte, a l’hora de conèixer i integrar els sistemes de qualitat i de prevenció de riscos laborals.
Respecte a aquest tema, la Sheila considera: ”La teoria i la pràctica han estat proporcionades, hi havia més pràctica, però és el que feia falta”. Ha acabat explicant: “en general m’ha agradat força, ha estat molt bé, ens ha agradat molt a totes i ens han ajudat molt els monitors/res i tothom".