“Societat Digital i Salut Mental” dirigida a professionals de la Terra Alta i la Ribera d'Ebre

Aquest dimecres 5 de juny, les tècniques del Servei Prelaboral d’Amposta, de la Fundació Pere Mata, s’han desplaçat fins a la localitat de Gandesa per impartir la primera formació del Programa Ocell de Foc, en aquest cas ha anat adreçada a professionals que treballen amb joves o amb les seves famílies.

En total hi van participar 12 tècniques provinents de diferents recursos i serveis, tots ells amb estreta vinculació amb el jovent. Al llarg de la jornada es van poder treballar aspectes tan interessants com les addiccions, diferents tipus, estratègies i recursos, tècniques d’intervenció i nous reptes de futur.

La sessió va ser molt dinàmica i participativa, i es va poder debatre sobre el tema i abordar casos, dubtes i preocupacions que es plantegen al respecte. Tanmateix, donat el territori on estan ubicades i les dificultats de desplaçament, a vegades es troben amb més dificultats per poder derivar a altres serveis i han de treballar elles mateixes les demandes, tot i no estar dintre de les seves funcions concretes.

Un cop més, aquest tipus de jornades donen peu a treballar des de diferents perspectives i punts de vista el tema de les addiccions a la tecnologia, al mateix temps també permet crear sinergies i nous vincles amb professionals que no són equips directes amb els quals es treballa habitualment.