Taller, les arts escèniques com a recurs terapèutic

Dins dels actes del V Mes de la Salut Mental a Reus, la companyia de teatre de la residència Bellissens va presentar el taller Les arts escèniques com a recurs terapèutic de salut mental. La xerrada es va fer a l’Institut Gaudí de Reus, a l’alumnat d’itineraris formatius específics i cicles formatius de grau mitjà i superior.

Aquesta activitat ha estat impulsada des del Consell Municipal de la Discapacitat, des del grup de treball format per la Comissió de salut, en el marc del V Mes de la salut mental per commemorar el 10 d’octubre, Dia Mundial de la Salut Mental.

Enfocats en els i les joves, la proposta ha estat presentar la companyia de teatre Bellissens, formada per persones residents amb discapacitat intel·lectual i trastorn mental i personal del centre.  Van explicar els orígens, la seva història i mètode de treball del grup. Posant en valor el teatre, com esdevé una eina terapèutica grupal i com s’aconsegueixen canvis tant a nivell individual com grupal.

El grup de teatre està format per disset residents i personal del centre, va néixer el 2014 i estrenen una obra anualment coincidint amb els actes del Dia Internacional de les persones amb Discapacitat. També participen en L’Altre Festival, Festival Internacional Arts Escèniques Salut Mental que es fa anualment a Barcelona.

Estrenen obra el 15 de novembre a les 18h. al teatre Bartrina de Reus, l’entrada és lliure, hi esteu tothom convidat.